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Interview

Notes on Contributors

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1Hélène Ibata is professor of English and visual studies at the Université de Strasbourg. She wrote her doctoral thesis on William Blake (William Blake: l’invention d’une esthétique) and her research focuses on British art of the eighteenth and nineteenth centuries. She is the author of The Challenge of the Sublime: from Burke’s Philosophical Enquiry to British Romantic Art (2018, Manchester University Press). Her work on Romantic visual culture includes articles on the sublime, early panoramas, book illustration, William Blake and J.M.W. Turner, published in Word and Image, The European Romantic Review, Romanticism and Victorianism on the Net and The British Art Journal.

2Christina Lammer is a research sociologist, collaborative multimedia artist and lecturer based in Vienna. Her work combines sensory ethnography with video, performance and body art in hospitals and clinics to focus on embodied emotion and sensory interaction between patients and physicians during the course of medical treatment. Her most recent books: Performing Surgery (2018), Moving Faces (2015), Anatomy Lessons, edited together with Artur Zmijewski (2013), and Empathography (2012, all Löcker Verlag, Vienna). Lammer holds a Ph.D. in sociology from the University of Vienna. Find further details about her work at www.corporealities.org.

3Pascale Borrel est maître de conférences d’Arts plastiques à l’université Rennes 2. Les publications récentes concernent les relations entre pratique de l’art et écriture (« Une fabrication des images. Les arts visuels inscrits dans l’écriture », dans L’Unité de l’œuvre de Michel Houellebecq, 2013 ; « Le texte et les photographies dans l’œuvre de Suzanne Doppelt, le réel en images », dans Espaces phototextuels, Revue des Sciences Humaines n° 319, dir. Danièle Méaux, 2015, « Artistes/copistes » dans Dyskurs n° 20, 2015), et la temporalisation des œuvres (« Fixités fugaces : la projection de l’image photographique » dans La Projection, dir. Véronique Campan, Rennes, PUR, coll. Le spectaculaire, 2014 ; « Une fabrique du document. L’objet témoin, dans l’ethnographie et la pratique de l’art », dans Document, fiction et droit en art contemporain, dir. Jean Arnaud et Bruno Goosse, Aix-Marseille, Presses universitaires de Provence, 2015).

4Claire Guéron is associate professor at the University of Burgundy where she teaches Elizabethan literature, literary history and drama. She defendended a dissertation on uprootedness in Shakespeare's drama in 2008 and has published several articles on banishment, otherness, knowledge, humour, the visual arts and the semiotics of character in Shakespeare. She is now working on the representation of thought on the early modern stage.

5Claudie Servian, Maître de conférences, à l’Université Grenoble-Alpes, UFR de langues, spécialité : civilisation américaine, art américain est actuellement DETU LEA (directrice des études) à Valence et membre des unités de recherche suivantes : l’ILCEA 4 et le CEMRA. Claudie Servian a étudié la danse américaine à New York dans les centres de danse suivants : Steps, Broadway Dance Centre, Alvin Ailey, a suivi des master classes avec Merce Cunningham et Carolyn Carlson, a publié des ouvrages et des articles sur la danse nord-américaine dont le plus récent est : « Collocation Amérique du nord et Modernité(s) dans la danse étatsunienne de 1910 à 1950. », Revue IdeAs, Modernités dans les Amériques : des avant-gardes à aujourd’hui, Vol. 11, Juin 2018. http://www.institutdesameriques.fr/​fr/​article/​revue-ideas-modernites-dans-les-ameriques-des-avant-gardes-aujourdhui

6Paul Bernard-Nouraud est docteur en Histoire et théorie de l’art de l’EHESS Paris, et chargé de cours en histoire de l’art contemporain à l’École des Arts de l’Université Paris I Panthéon-Sorbonne. Il est l’auteur de Les Ombres solitaires. Essai sur la pièce de théâtre de Bernard-Marie Koltès Dans la solitude des champs de coton (Pétra, 2012), Figurer l’autre. Essai sur la figure du « musulman » dans les camps de concentration nazis (Kimé, 2013), et a codirigé avec Luba Jurgenson le volume Témoigner par l’image (Pétra, 2015). Sur les œuvres silencieuses. Contribution à l’étude de l’art d’après Auschwitz a paru en avril 2017, également chez Pétra.

7Isabella Woldt studied History of Art and Philosophy at the University of Hamburg. She holds a Magister Artium (1997) and Doctoral Dissertation (2001) in History of Art from the Kunstgeschichtliches Seminar Universität Hamburg. Currently, she focuses her research and activities on contemporary art and develops her own art gallery. She has been a DAAD Visiting Professor and a Lecturer at the Institute for the History of Art at Adam Mickiewicz University, Poznan, Poland, a Fellow of the Aby Warburg Foundation for the Warburg Edition and since then till 2017 Co-Editor of the Edition Aby Warburg. Gesammelte Schriften (Collected Works). 2014-2018 she was engaged as a research fellow at the Warburg Institute, London, in the International Research Project “Bilderfahrzeuge. Aby Warburg’s Legacy and the Future of Iconology”. In 2012 she was a fellow at German Forum for the History of Art in Paris and 2014 a fellow at the Italian Academy, Columbia University in New York. Her research and publications encompass works on early modern residence architecture, textiles, art theory, visual strategies, and Aby Warburg’s academic works and his influence on art history as a discipline.

8Maurice A. Géracht, Stephen J Prior Professor of the Humanities, has taught English and American Literature at the College of the Holy Cross since 1966. He has published widely on 18th, 19th and 20th century English, American and French authors and artists including: J. Dryden, D. Defoe, J. Swift, T. Smollett W.M Thackeray, G. Eliot, J.F. Cooper, H. James, G. Sand, H. Balzac, A. Gide, and V. Woolf. The latest “The Color of Things, in Henry James’s The Ambassadors: Complicating The Process of Vision” appeared in Word & Image: A Journal of Verbal/Visual Inquiry, WORD & IMAGE, VOL. 34, NO. 2, 2018 He also has written reviews, catalog essays and notes for and artist exhibition. He has been invested in INTERFACES since its founding, and has served as a co-editor since 1999.

9Judith Haziot est l’auteur d’une thèse transdisciplinaire, en Histoire de l’Art, Esthétique et Sciences Cognitives, soutenue en juin 2016. Y est étudié le rôle de la facture matérielle visible en peinture dans l’expérience esthétique. L’analyse s’appuie sur les œuvres et témoignages de peintres qui se sont particulièrement penchés sur la question (Berthe Morisot, Vincent Van Gogh, Francis Bacon) et sur les Sciences Cognitives d’aujourd’hui qui donnent un nouvel aperçu sur le fonctionnement de notre perception. Judith veut poursuivre ses recherches en Post-Doctorat, afin de déceler de manière expérimentale si des traces de gestes, et des reliefs activent effectivement des aires motrices ou haptiques dans le cerveau.

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References

Electronic reference

« Notes on Contributors », Interfaces [Online], 40 | 2018, Online since 21 December 2018, connection on 20 July 2019. URL : http://preo.u-bourgogne.fr/interfaces/index.php?id=614

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